Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Antalya Valiliği
T.C. Antalya Valiliği
T.C. Antalya Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe Vali Yardımcıları Nöbet Çizelgesi İl Protokol Listesi İmza Yetkileri Yönergesi İl Etik Komisyonu Kurumsal Kimlik
  • ANTALYA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standardı Projeler
  • GÜNDEM
    Duyurular Basın Açıklamaları Mesajlar Validen Haberler Valilikten Haberler Video Galeri Dosyalar Genelgeler Yemek Listesi
  • İLETİŞİM
°C
9
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Hulusi Şahin
      • Vali Yardımcıları
        • Ayhan YAZGAN
        • Mustafa Hulusi Arat
        • Yalçın Sezgin
        • Aydın Abak
        • Tahsin Aksu
        • Hasan Erkal
        • Erol Tanrıkulu
        • Dr. Suat Seyitoğlu
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare Ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama Ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt Ve Proje Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın Ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme Ve Koordinasyon Başkanlığı
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Tarihçe
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
      • Görev Yapmış Valiler
      • Antalya Tarihi
    • Vali Yardımcıları Nöbet Çizelgesi
    • İl Protokol Listesi
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • İl Etik Komisyonu
    • Kurumsal Kimlik
  • ANTALYA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standardı
      • Standart Belgelerimiz
      • Valilik Birimleri
    • Projeler
      • Sokak Çocukları Projesi
      • Alo 179
      • 112 Acil Çağrı Merkezi
      • Yaya Öncelikli Kent Antalya
      • Çanakkalede Bin Şehit
      • Hayatıma Kastım Yok Kaskım Var
  • GÜNDEM
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • Mesajlar
    • Validen Haberler
    • Valilikten Haberler
    • Video Galeri
    • Dosyalar
    • Genelgeler
    • Yemek Listesi
  • İLETİŞİM
 

İl Tarım ve Orman Müdürlüğü - 2020/1 No'lu Genelge (Mera, Yaylakların Kullanımı, Korunması ve Göçer Hayvan Hareketleri)

19.03.2020
T.C.
ANTALYA VALİLİĞİ
İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
 

Sayı :11272767-115.99[115.99]-E.838656                                                                                                            17.03.2020
Konu :Mera, Yaylakların Kullanımı Korunması
           ve Göçer Hayvan Hareketleri
 

GENELGE
2020/1
 

Antalya İlinde 4342 Sayılı Mera Kanunu, Mera Yönetmeliği ve 2014/1 Nolu Mera, Yaylak ve Kışlakların Kiralanması Teknik Talimatı hükümleri uyarınca mera, yaylak, kışlak ve otlakların her türlü kiralama işlemleri ve otlatma planlarının uygulanması İl Mera Komisyonunca yürütülmektedir.

Bu doğrultuda; İlimizdeki mera, yaylak, kışlak ve otlaklardan yararlanan ve geçiş yapan göçerler 2020 Yılı Otlatma Mevsiminde aşağıdaki esaslar çerçevesinde hareket edeceklerdir.

İhtiyaç fazlası olduğu tespit edilen mera ve yaylakların kiralama işlemleri Mera Kanunu 12. ve 22. Maddeleri, Mera Yönetmeliğinin 7. ve 13. Maddeleri ile 2014/1 Nolu Teknik Talimatın 8. 9. ve 11. Maddelerine göre Mera Komisyonu tarafından yapılacak ve aşağıda belirtilen esaslar çerçevesinde sürü sahiplerinin ve göçerlerin istifadesine sunulacaktır.

Mera Komisyonlarınca tahsis kararı alınmayan yerlerde; daha önce Toprak Komisyonlarınca alınan tahsis kararlarında adı geçen ve mera, yaylak olarak kadimden beri kullandığına dair belgeyi ibraz edenler ile mera ve yaylağın bulunduğu mahalle veya belediye sınırları içerisinde ikamet edenler hariç, herkes kiralama yapmak zorundadır.

Antalya İli sınırları içerisinde herhangi bir mera veya yaylakta hayvan otlatma maksadı ile hareket eden sürü sahiplerinden gidecekleri mera veya yaylağı Mera Komisyonundan kiraladıklarına dair belge istenecek, belgesi olmayanlar hakkında gerekli yasal işlemler yapılacaktır. Mera ve yaylaklarda belirtilen otlatma mevsimi dışında süreyi aşarak otlatma yapanlar hakkında kira sözleşmesindeki hükümler uygulanacaktır.

İlimizde 2020 Yılı Otlatma Mevsimi, sahil kesimindeki mera ve yaylaklarda 10/04/2020 tarihinde başlayıp, 20/10/2020 tarihinde sona erecektir, yayla kesiminde ise 20/05/2020 tarihinde başlayıp 10/10/2020 tarihinde sona erecektir. Konyaaltı İlçesi Geyikbayırı, Doyran ve Çağlarca Mahalleleri, Korkuteli İlçesi Avdan, İmecik ve Ulucak Mahalleleri ile Gündoğmuş İlçesi yaylaklarında otlatma mevsimi, mevsim şartlarına göre belirlendikten sonra ilan edilecektir. Bu tarihten önce mera ve yaylaklara çıkılmayacak, bu tarihten sonra mera ve yaylakta kalınmayacaktır. Otlatma Mevsiminde mera ve yaylaklara otlatma kapasitesinin üzerinde hayvan sokulmayacaktır.

İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından mera ıslah ve amenajman projeleri yürütülen yerleşim birimlerinde projeler kapsamında hazırlanan otlatma planlarına göre otlatma yapılacaktır. 2020 yılı otlatma mevsimi başında hazırlanan bu otlatma planları Mera Yönetim Birlik Başkanlıklarına, her mera için otlatma hakkı verilen hayvan sahiplerine duyurulmak üzere tebliğ edilecektir. Mera Kanununun 27. Maddesinde öngörüldüğü şekilde Otlatma Planlarının uygulandığı mera yaylak ve kışlaklarda karara uymayan veya yükümlülüklerini yerine getirmeyenlerin yararlanma hakları en az 7 gün, en çok 30 gün süre ile geçici olarak, aynı fiilin tekrarı halinde ise yararlanma hakkı bir otlatma dönemi için iptal edilecektir.

İlimizdeki Mera, Yaylak, Kışlak ve Otlaklardan Geçiş Yapan Hayvan Sahipleri İle İlgili Uyulması Gereken Usul ve Esaslar;
1- İlimiz dâhilinde ve İlimiz dışından hayvancılık faaliyetinde bulunan üreticilerden, İlimiz dâhilindeki yaylaklara yaz mevsiminde otlatma amacıyla gidecekler için yaya veya motorlu araçlarla yolculuk yapılmasına müsaade edilecektir. Göçer hayvan hareketlerinin yaya olarak yapılması durumunda bulunduğu güzergâhtan en seri şekilde 10 km yürüyüş sonrasında 1 gece konaklayarak geçiş yapabileceklerdir.
2- İlimizdeki mera-yaylakları kiralamak isteyen hayvan sahipleri otlatma mevsimi başlamadan altmış gün önce, otlatmak istedikleri yeri, getirecekleri hayvan sayısını ve cinsini belirten dilekçe ile İlimize gelecek aile bireyleri ve çobanları için daimi tebligat ve ikametgâh adresini ihtiva eden (ikamet ettikleri muhtarlıkça onaylanacak) belgeleri temin ederek, Kaymakamlık makamı vasıtasıyla veya doğrudan İl Tarım ve Orman Müdürlüğüne müracaat edeceklerdir.
3- Otlatma izni verilen hayvan sahiplerine İl Mera Komisyonu tarafından "Otlatma İzin Belgesi" verilecek ve bu belgeleri otlatma mevsimi boyunca yanlarında taşımaları gerektiği tebliğ edilecektir.
4- Hayvan sahipleri otlatma izni aldıkları mera veya yaylağa İl Mera Komisyonu'nun izin belgesinde belirtilen cins ve miktardan farklı nitelikte ve sayıda hayvan getirmeyecekler, Komisyonca belirlenen otlatma planlarına uyacaklardır. Otlatma izni aldıkları yeri başkalarına kiraya veremeyeceklerdir.
Ayrıca, zamanında kiralanmayan ihtiyaç fazlası mera ve yaylaklar, otlatma mevsimi içerisinde talepler değerlendirilerek kiraya verilebilecektir.
5- Kiralama işlemleri, yaylak da otlatmanın başlama ve bitim zamanı doğrultusunda 4342 Sayılı Mera Kanunu ve Mera Yönetmeliğinde belirtilen esaslar çerçevesinde İl Tarım ve Orman Müdürlüğünce yapılacaktır.
2020 Yılı kiralama sözleşmesine aykırı herhangi bir durum tespit edildiğinde; sözleşme tek taraflı iptal edilerek, tahsil edilen kira bedeli ile kati teminatı Mera Gelirleri Hesabına irat kaydedilecektir. Ayrıca, verilmiş zararlar tahsil edilecek ve meranın bulunduğu yerin mülki amirlerince en geç 15 gün içinde gerekli tahliye işlemi yaptırılarak, İl Mera Komisyonuna teslim edilecektir.
6- İlimizdeki mera ve yaylaklarda kiralama işlemi yapmadan, izinsiz hayvan otlattıkları tespit edilenlere, 2020 yılında kiralamaya, otlatmaya kapalı yerlerde ve otlatma haklarından fazla hayvan otlattıkları tespit edilen şahıslara 4342 Sayılı Mera Kanunu'nun 27. Maddesi hükümleri uygulanacak ve otlatma izni feshedilebilecektir. Otlatılan alanlara zarar verilmiş ise bu zarar sürü sahiplerinden 4342 Sayılı Mera Kanunu'nun 26. Maddesi hükümleri gereği işlem yapılacak, otlatma ücretinin 3 katı ve peşin olarak tahsil edilecek ve Belediye bütçesinde açılan mera hesabına gelir kaydedilecektir.
7- Mera ve yaylaklar hiçbir şekilde Mahalle Muhtarları, Belediye Başkanları ve diğer şahıslar tarafından "yurtluk" adı altında veya başka bir şekilde kiraya verilmeyecek, bu tutum ve davranışlarda bulunan muhtar ve belediye başkanları hakkında 4342 Sayılı Mera Kanunu'nun 19. ve 27. Maddeleri hükümleri uygulanacaktır.
8- Hayvan sahipleri, ilçe içi sığır cinsi hayvan nakillerinde; hayvanlarına ait pasaportları beraberinde bulundurmak zorundadır. Koyun–Keçi türü hayvanların İlçe içi nakillerinde ise hayvan sahibi tarafından doldurulan nakil belgesi düzenlenmelidir.
İller arası sığır cinsi hayvan nakillerinde; hayvana ait pasaportun yanı sıra İlçe Tarım ve Orman Müdürlüklerince düzenlenen Yurtiçi Hayvan Sevklerine Mahsus Veteriner Sağlık Raporunu, İl ve ilçeler arası koyun keçi türü hayvan nakillerinde ise; nakil belgesi ve İlçe Tarım ve Orman Müdürlüklerince düzenlenen Veteriner Sağlık Raporu bulundurulması zorunludur. Belgeleri olmayan veya eksik olanlar hakkında 5996 Sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu gereği yasal işlem yapılacaktır.
9- Hayvan sahiplerinin mera ve yaylaklara giriş yapabilecekleri yollar ve güzergâhlar üzerinde bulunan yerlerde "Göçer Kontrol Noktaları" tesis edilecek ve bu noktalarda Mera ve yaylaklara girişine müsaade edilen göçerlere ait hayvan sayıları ve götürecekleri yerlere ilişkin belgeler ( İl içi Sığır Nakli için: Pasaport ,İller arası Sığır Nakli için: Pasaport ve Veteriner Sağlık Raporu, İl içi Koyun-Keçi Nakli esnasında: Nakil belgesi, İller arası Koyun-Keçi Nakillerinde: Nakil Belgesi ve Veteriner Sağlık Raporu) ile hayvanların kulaklarında küpelerin varlığı tespit edilmeli ve kiralama yapan göçerlere İl Mera Komisyonları tarafından verilen "Otlatma İzin Belgesi" kontrol edilerek kayıt altına alınacaktır.
İlimiz Göçer Hayvan Hareketleri Genel Anlamda;
Yaylaklara gidilecek güzergâhlardaki karayollarında küçükbaş ve büyükbaş hayvanlar motorlu vasıtalarla nakledileceklerdir. Yaya olarak karayolları güzergâhları kullanılmayacaktır.
Akseki İlçesindeki Hayvanların Geçeceği Yol ve Varış Yeri;
Saraçlı; Manavgat-Akseki asfaltını takiben Piser Boğazı İmrasan Gediği, eski Akseki yolu, Velinin Kuyusu güzergâhlarından geçerek; Boğaz kuyusu ve Alacabel yaylasına
Ahmetler; Manavgat-Akseki asfaltını takiben Piser Boğazı İmrasan Gediği, eski Akseki yolu, Velinin Kuyusu güzergâhlarından geçerek; Boğaz kuyusu ve Alacabel yaylasına
Ahmetler; Güğlen, Güneyyaka, Murtiçi, Devrent Boğazı, Cemerleraltı, Dikmen Köyü, Çanakpınar, Hacıali suyu, Çimi yaylaboğazını geçerek Çimi Yaylası.
Gebece; Manavgat-Akseki asfaltını takiben Piser Boğazı İmrasan Gediği, eski Akseki yolu, Velinin Kuyusu güzergâhlarından geçerek; Boğaz kuyusu ve Alacabel yaylasına
Gebece, Güğlen, Güneyyaka, Murtiçi, Devrent Boğazı, Cemerleraltı, Dikmen Köyü, Çanakpınar, Hacıali suyu, Çimi yaylaboğazını geçerek Çimi Yaylası
Gebece; Manavgat-Akseki-Yarpuz asfaltını takip ederek Alacabel mevkisine ve Lodar Han mevkisi
Belen Obası; Manavgat-Akseki asfaltını takiben Piser Boğazı İmrasan Gediği, eski Akseki yolu, Velinin Kuyusu güzergâhlarından geçerek; Boğaz kuyusu ve Alacabel yaylasına
Gençler; Manavgat-Akseki asfaltını takiben Piser Boğazı İmrasan Gediği, eski Akseki yolu, Velinin Kuyusu güzergâhlarından geçerek; Boğaz kuyusu ve Alacabel yaylasına
Kepez; Manavgat-Akseki asfaltını takiben Piser Boğazı İmrasan Gediği, eski Akseki yolu, Velinin Kuyusu güzergâhlarından geçerek; Boğaz kuyusu ve Alacabel yaylasına
Kepez; Akseki-Beyşehir asfaltını takiben, devlet yolu takiben Değirmenlik, Çataloluk, Süleymaniye, mevkilere göçer hareketi yapacaktır.
Kepez; Büyükalan, Belen yukarıbucak, Değirmen deresi, Hacıali suyu, yaylaboğazını takiben göçer hareketi yapacaktır.
Kepezbeleni; Manavgat-Akseki asfaltını takiben Piser Boğazı İmrasan Gediği, eski Akseki yolu, Velinin Kuyusu güzergâhlarından geçerek; Boğaz kuyusu ve Alacabel yaylasına
Kepezbeleni; Akseki-Beyşehir asfaltını takiben, devlet yolu takiben Değirmenlik, Çataloluk, Süleymaniye, mevkilere göçer hareketi yapacaktır.
Kepezbeleni; Büyükalan, Belen yukarıbucak, Değirmen deresi, Hacıali suyu, yaylaboğazını takiben göçer hareketi yapacaktır.
Hocalar, Manavgat-Akseki-Yarpuz asfaltını takip ederek Alacabel mevkisine ve Lodar Han mevkisine göçer hareketi yapacaktır.
Sülek Manavgat-Akseki-Yarpuz asfaltını takip ederek Alacabel mevkisine ve Lodar Han mevkisine göçer hareketi yapacaktır.
Güçlüköy Güçlüköy-Güzelsu mahalle yolunu takip ederek Çataloluk mevkisine göçer hareketi yapacaktır.
Çukurköy Pilancık – Çataloluk - Salamut Yaylası takiben Morca Yaylasına göçer hareketi yapacaktır.
Sinanhoca Akseki – Zomana - Beyşehir asfaltını takiben Süleymaniye yol ayrımına göçer hareketi yapacaktır.
Diğer mahalleler kendi yaylalarına motorize veya yaya olarak Yaylalarına kadar göçer hareketi yapacaktır.
Alanya İlçesinden diğer ilçe sınırlarına göçer hareketlerde bulunacak vatandaşlarımız güzergâh olarak Alanya-Gündoğmuş sınırı ve Söbüçimen güzergahını kullanacaklardır.
Gazipaşa ilçesi sürek-göçer hayvan hareketlerinde; Karalar – Yeniköy istikametinden Kaş Yaylasına, Küçüklü, Sugözü -Belbaşı istikametinden Maha Yaylasına, Çakmak Çörüş Çığlık Yeşilyurt istikametinden Yarcak Pınarı Yaylası İstikametine, Öznurtepe –Sumak istikametinden Topsekisi İstikametine, Gökçebelen Çile istikametinden Akoluk'a kadar gidebileceklerdir.
Gündoğmuş İlçesindeki Hayvanların Geçeceği Yol ve Varış Yeri;
a- Manavgat ilçesine bağlı mahallelerdeki sürü sahiplerinin izleyeceği güzergâh: Nakil vasıtası ile: Manavgat'tan Gündoğmuş karayolunu takiben Akıncı Beli, Gelesandra mevkii, Kuruca mevkii, Çaşır yaylasını takiben ilgili yaylalar.
b- Akseki sınırları içerisinde bulunan yaylalara göçecek olan göçerler Kadimden beri kullanageldikleri göç yolları ve göç yöntemlerini kullanacaklardır.
Yaya olarak: Topraktepe mevkii, Güneycik mahallesi mevkii, Senir çaltı mevki, Harmancık, Çakıl başı, Soğuk oluk, Senir Yaylası, Gelesandra, Kuruca mevkii, Çaşır yaylasını takiben ilgili yaylalardır.
c- Alanya İlçesine bağlı ve Manavgat İlçesine bağlı mahallelerdeki sürü sahiplerinin izleyeceği güzergah: Nakil vasıtası ile: Güzelbağ, Ortakonuş, Gündoğmuş, Akıncı Beli, Gelesandra, Kuruca, Çaşır Yaylasını takiben ilgili yaylalar.
Güzelbağ, Ortakonuş, Morboğaz, Dereyolu, Kayabükü, Akyarı yolunu takiben ilgili yaylalar.
Yaya olarak: Güzelbağ, Ortakonuş, Kırkdönme, Narağacı yaylası, Gelesandra, Kuruca mevkii, Çaşır Yaylasını takiben ilgili yaylalar.
Yaya olarak: Güneycik mahallesi mevkii, Senir çaltı mevki, Harmancık, Çakıl başı, Soğuk oluk, Senir Yaylası, Gelesandra, Kuruca mevkii, Çaşır yaylasını takiben ilgili yaylalardır.
Güzelbağ, Ortakonuş, Morboğaz, Dereyolu, Dağdere, Oğuz yaylasını takiben ilgili yaylalar.
Güzelbağ, Ortakonuş, Morboğaz, Dereyolu, Kayabükü, Akyarı yolunu takiben ilgili yaylalar.
İbradı İlçesi sınırları içerisinde mahalle adına göre takip edilecek motorize İbradı ilçesi yol varış yeri aşağıda belirtilmiştir.
Manavgat Sarılar ‘dan, Manavgat-Yaylaalan-Ürünlü Mahallesi-İbradı-Derebucak yaylaları, Düzcam yaylası
Manavgat Beydiğin ‘den, Manavgat-Beydiğin-Başlar Mahallesi-Çukurviran Mah.Derebucak-Beyşehir, Dumanlı Yaylası
Manavgat Salur ‘dan, Manavgat-Salur-Başlar Mahallesi-Çukurviran Mah. Derebucak-Beyşehir, Dumanlı Yaylası
Manavgat Sırtköy ‘den, Manavgat-Sırtköy - Başlar Mahallesi- Çukurviran Mah. Derebucak-Beyşehir, Dumanlı Yaylası
Serik ilçesinden yaylalara yaya olarak gidecek olan göçerlerin güzergâhının; Gebiz Mahallesi, Haskızılören ve Bozdoğan Mahalleleri ile Bucakköy, Karataş ve Akbaş Mahalleleri üzerinden en seri şekilde ve çevreye zarar vermeden sevk edilecektir. Bu güzergâhın dışında yaya olarak sevke müsaade edilmeyecektir.
Kaş ilçesi yaz dönemi için yaylaya yaya olarak gidecek olan göçerlerin güzergâhının; S.Kılıçlı Boğazcık mahallelerinden Ahatlı, Kasaba ve Kemer mahalleleri üzerinden; Çavdır, S.Palamut mahallelerinden ise İkizce, Sütleğen güzergâhından seri şekilde ve çevreye zarar vermeden yapılmasına, bu güzergâhın dışında yaya olarak sevke müsaade edilmeyecektir.
Korkuteli İlçesinde göçer hayvan hareketleri güzergahları; 
 a- Göçer hayvan hareketlerinin yaya veya motorlu araçlarla yapılması;
Yaya yapılan sevkiyatta bulunduğu güzergâhtan seri şekilde çevreye zarar vermeden gideceği yere ulaşımının sağlanmasına ve güzergâh ve konaklayacağı yerleşim birimindeki ilgili yetkililerden önceden izin alınması,
Yazır, İmecik ,Avdan, Esenyurt , Beğiş mahalleleri ile Yelten, Çomaklı Beldelerinden yaylalarına,
Ulucak mahallesi kendi ve Karabayır Yaylasına 
Küçükköy Beldesinden, Akyar, Dereköy , Sülekler mahalleleri üzerinden kendi yaylasına,
Taşkesiği Mahallesi , Söbüce yaylasına 
Güzle Mahallesi , Yazır yaylasına
Küçüklü, Kayabaş, Cıvgalardan Kumluca ve Finike ilçelerine göçer hayvan hareketi vardır.
Kumluca İlçesinde göçer hayvan hareketleri güzergahları;
Elmalı ve Korkuteli ilçelerine Finike yolundan veya Beydağından Kırkpınar yaylasına Karacaören mahallesi üzerinden Karagöl yaylasına Altınyaka veya Güzören İncircik mahalleleri üzerinden yapılacaktır.
Dönüşler de aynı hattan geri olacak, yaylaklarda otlatmanın bitiş tarihi olan 10/10/2020 tarihinden sonra geçiş yapanlar hakkında yasal işlem yapılacaktır.
10- Göçer Kontrol Noktalarındaki görevin bitimini müteakip hayvan sahiplerinin Mera ve yaylaklara giriş yapabilecekleri yollar ve güzergâhlar üzerinde, ayrıca mera ve yaylaklarda gerekli kontrollere devam edilecek, nakledilen veya otlatılan hayvanlara ilişkin aşağıdaki yazılı belgelerin olup olmadığı kontrol edilecektir. Yasal mevzuata aykırı olarak hayvan nakleden veya izinsiz otlatma yapanlar hakkında 5996 Sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu ile 4342 Sayılı Mera Kanunu hükümlerine göre işlem yapılacaktır.
Kontrol Edilecek Belgeler;
a) Hayvan sevklerinde sığır cinsi hayvanlar için ilçe içinde pasaport, il dışı hareketlerde yurtiçi hayvan sevklerine mahsus veteriner sağlık raporu ve pasaport, koyun keçi türü hayvanların ilçe içi sevkinde nakil belgesi, il dışı hareketlerinde yurtiçi hayvan sevklerine mahsus veteriner sağlık raporu ve nakil belgesi.
b) Otlatma İzin Belgesi (Bu belge Antalya İl Tarım ve Orman Müdürlüğünce, mera ve yaylakları otlatmak amacıyla kiralayan kişiye verilir. Otlatma Mevsimi boyunca otlatma yapan kişilerin yanında bulundurulur.)
Belgeleri eksik olanlar ile kira sözleşmesine uygun olmayan sayı ve nitelikte hayvan getirenlerin bölgeye girişlerine müsaade edilmeyecek, girenler hakkında yasal işlemler yapılacaktır.
11- Otlatma Mevsimi boyunca İl Jandarma Komutanlığı tarafından çeşitli devriyeler görevlendirilerek, vatandaşların can ve mal güvenliği sağlanacak, ayrıca bu yazıda belirtilen hususların yerine getirilip, getirilmediği kontrol edilecektir.
12- Yaylaklarda bireysel ihtiyaçlar için sütten üretilen mamullerin hijyenik tedbir alınmadan, kaynatılmadan, çiğ sütten ve sıhhi olmayan mayalarla imal edilmesinin önlenmesi için İl/İlçe İlçe Tarım ve Orman Müdürlükleri tarafından gerekli tedbirler alınacaktır.
Yaylaklarda hayvan kesimlerinin bireysel ihtiyaçlar dışında yapılmaması, ticari amaçlı kesimlerin ruhsatlı mezbahalarda yapılması konusunda gerekli bilgilendirmeler İl ve İlçe Tarım ve Orman Müdürlükleri tarafından yapılacaktır.
13- Belediye Başkanları ve Muhtarlar mera ve yaylakların ve sınır işaretlerinin korunmasından ve tahsis amacına göre en iyi şekilde kullanılmasının sağlanmasından sorumludur. Ayrıca, Belediye Başkanları ve Muhtarlar geliştirme projelerinde öngörülen hususların yerine getirilmesinde kamu görevlilerine yardımcı olmakla görevli ve sorumludurlar.
14- Belediye Başkanları ve Muhtarlar mera ve yaylaklara tecavüz olduğu takdirde durumu derhal Bakanlık İl/İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğüne, İl/İlçe İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü de Kaymakamlık veya Valilik Makamına bildirmekle yükümlüdürler. Bu Makamlarca 3091 Sayılı Taşınmaz Mal Zilyetliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanun hükümlerine göre gerekli işlemler yapılacaktır.
15- Mera ve yaylaklar üzerine kalıcı yapı yapılması yasak olup, kiracılar için de aynı hüküm geçerlidir. Mera ve yaylaklardan faydalanacak şahıslar, kiraladıkları mera ve yaylakları sürerek ve izinsiz inşaat ve yol yaparak tahrip etmeyecekler, yaylaklarda inşa edilecek her türlü yapılar 442 Sayılı Köy Kanunu, 4342 Sayılı Mera Kanunu, 3194 Sayılı İmar Kanunu'nun 2. maddesi ve 02/11/1985 tarihli Yönetmelik hükümleri ile Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu ve Turizmi Teşvik Kanunu hükümlerine tabi olacak, aykırı davrananlar hakkında yasal işlem yapılacaktır.
16- Hayvan nakilleri sırasında, ekili- dikili ağaçlar, tarımda kullanılan alanlar, su arkları set ve bentler, hendek, çit ve duvar, tarla ve bahçe yolları gibi alan ve yapılar korunacaktır. Bu yerlerde yapılacak tecavüz ve verilecek zarar ve ziyan 4081 sayılı Çiftçi Mallarının Korunması Hakkında Kanun uyarınca sebebiyet verenlerden tahsil edilecektir.
Yukarıda açıklanan emirlere uymayanlar hakkında diğer Kanunlardaki hükümler saklı kalmak kaydıyla 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu, 5237 Sayılı Türk Ceza Kanunu, 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu hükümleri gereğince yasal işlem yapılacaktır. Ayrıca, görevini ihmal eden veya kötüye kullanan Muhtarlar, Belediye Başkanları ve diğer kamu görevlileri hakkında 4483 Sayılı Kanuna göre Valilik veya Kaymakamlıklarca gerekli işlemler yapılacaktır.
Bu "Valilik Genelgesi"; görev sorumluluk alanları itibariyle Kaymakamlıklar, Belediyeler ve Mahalle Muhtarlıkları ile Jandarma Teşkilatı tarafından mahallen ilan ettirilerek vatandaşlarımıza duyurulacaktır.

Bu emrin uygulamasının temin ve takibi, Kaymakamlıklar, İl Jandarma Komutanlığı, İl/ İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü, Orman İşletme Müdürlüğü, Orman İşletme Şeflikleri, Belediye Başkanlıkları, Mahalle Muhtarlıkları ve ilgili diğer resmi kurumlar tarafından ifa edilecektir.

Bilgi ve gereğini rica ederim.
 

Münir KARALOĞLU
Vali              
 
 
Tüm duyurular için tıklayınız...
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Sıfır Atık
  • Kamu Denetçiliği Kurumu
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
  • KAAN Uygulaması
  • Antalya Üretiyor
Muratpaşa / ANTALYA
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız