Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Antalya Valiliği
T.C. Antalya Valiliği
T.C. Antalya Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe Vali Yardımcıları Nöbet Çizelgesi İl Protokol Listesi İmza Yetkileri Yönergesi İl Etik Komisyonu Kurumsal Kimlik
  • ANTALYA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standardı Projeler
  • GÜNDEM
    Duyurular Basın Açıklamaları Mesajlar Validen Haberler Valilikten Haberler Video Galeri Dosyalar Genelgeler Yemek Listesi
  • İLETİŞİM
°C
18
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Hulusi Şahin
      • Vali Yardımcıları
        • Ayhan YAZGAN
        • Mustafa Hulusi Arat
        • Yalçın Sezgin
        • Aydın Abak
        • Tahsin Aksu
        • Hasan Erkal
        • Erol Tanrıkulu
        • Dr. Suat Seyitoğlu
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare Ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama Ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt Ve Proje Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın Ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme Ve Koordinasyon Başkanlığı
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Tarihçe
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
      • Görev Yapmış Valiler
      • Antalya Tarihi
    • Vali Yardımcıları Nöbet Çizelgesi
    • İl Protokol Listesi
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • İl Etik Komisyonu
    • Kurumsal Kimlik
  • ANTALYA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standardı
      • Standart Belgelerimiz
      • Valilik Birimleri
    • Projeler
      • Sokak Çocukları Projesi
      • Alo 179
      • 112 Acil Çağrı Merkezi
      • Yaya Öncelikli Kent Antalya
      • Çanakkalede Bin Şehit
      • Hayatıma Kastım Yok Kaskım Var
  • GÜNDEM
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • Mesajlar
    • Validen Haberler
    • Valilikten Haberler
    • Video Galeri
    • Dosyalar
    • Genelgeler
    • Yemek Listesi
  • İLETİŞİM
 

112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü - 2020/7 No'lu Genelge (Gereksiz Çağrılar)

08.09.2020
T.C.
ANTALYA VALİLİĞİ
Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
 

Sayı: 54557750-010.06.01-E.26226                                                                                                      03/09/2020
Konu: Genelge (112 Acil Çağrı Merkezine
           Yapılan Gereksiz Çağrılar)
 

GENELGE
2020/7
 

İl Sağlık Müdürlüğü İl Ambulans Servisi Başhekimliği, Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığı, İl Jandarma Komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, Sahil Güvenlik Grup Komutanlığı, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü ve Orman Bölge Müdürlüğü Orman Yangınlarıyla Mücadele Şube Müdürlüğü bünyelerindeki farklı acil yardım numaraları 112 tek acil çağrı numarası altında birleştirilmiş ve vatandaşlarımıza tüm acil çağrılara birden fazla numara yerine tek numara ile ulaşabilme kolaylığı sağlanmıştır.

Antalya 112 Acil Çağrı Merkezi tarafından 2019 yılında 3.165.891 çağrı karşılandığı; bu çağrıların yaklaşık % 39’unun acil çağrı olarak değerlendirildiği, ancak toplam çağrıların yaklaşık % 61'inin asılsız ihbar/gereksiz çağrı olduğu sistem kayıtlarından anlaşılmaktadır.

Asılsız ihbarın, olay yerine ekiplerin intikal ettiğinde, olayın gerçek olmadığı anlaşılan çağrı olduğu,
Gereksiz çağrının, çağrı merkezinin aranarak herhangi bir ihbarda bulunmaksızın çağrı alıcı ya da çağrı yönlendirici personelin sözlü taciz, küfür içerikli konuşma, müzik dinletme, sürekli sessiz çağrı bırakma vb. şekilde meşgul edilmesi, görevini yapmasının engellenmesi, çalışma veriminin düşürülmesi ve acil yardım hizmetlerinin sunulmasında zaman ve kaynak kaybına neden olan aramalar olduğu değerlendirilmiştir.

Asılsız ihbarların ve gereksiz çağrıların toplam çağrılar içinde büyük yer tutması ve personelin gereksiz yere meşgul edilmesi nedeniyle bu tür çağrılara cevap veren personelin iş verimi düşmekte, devlet kaynaklarında israf yaşanmakta ve çağrı alıcı personel gereksiz çağrılarla meşgulken acil yardım bekleyen kişilerin "112" ye ulaşmalarında zaman kaybı ile birlikte maddi ve manevi kayıplarla sonuçlanmaktadır. Bu tür olumsuz durumların önüne geçilebilmesi amacıyla Valiliğimizce aşağıda sıralanan düzenlemelerin yapılması uygun görülmüştür:

İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 28. maddesinin son fıkrasında “112 Acil Çağrı Merkezini asılsız ihbarda bulunmak suretiyle meşgul ettikleri tespit edilen kişilere 30/3/2005 tarihli ve 5326 sayılı Kabahatler Kanununa göre il valileri tarafından 250 Türk Lirası idari para cezası verilir. Tekerrür hâlinde bu ceza iki katı olarak uygulanır.” hükmüne göre Antalya 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünce idari yaptırımlar uygulanmaktaydı. Kabahatler Kanununa “asılsız ihbar” başlığıyla eklenen 42/A maddesi (2/7/2018KHK703/20 md.) gereğince asılsız ihbarlar için idari para cezası uygulanmaya devam edilecektir.

112 Acil Çağrı Merkezi numarasına gereksiz çağrı yapıldığının tespit edilmesi durumunda;
• Sürekli ve sessiz çağrılarda öncelikle teknik arıza olup olmadığının kontrol edilmesi, kastın varlığının tespiti halinde,
• Çocuklar tarafından oyun amaçlı yapılan ve tekrarlanan çağrılarda ailelerine ulaşılarak bilgi verilmesi, davranışın tekrarı halinde,
• Acil yardım hizmetleri dışında kalan konulara ilişkin soru sorma, bilgi alma, ihbar verme gibi nedenlerle arayanların çağrı alıcılar tarafından "112" hattının sadece acil yardım hattı olduğu konusunda bilgilendirilmesi, arayanın bu tür aramalar konusunda ısrarcı olması halinde,
• Kötü niyetli ve hakaret içeren konuşmalarla personelin aynı numaradan gelen aramalarla rahatsız edilmesi halinde,
Söz konusu davranışların, 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 32. maddesinde düzenlenen “emre aykırı davranış" kapsamında olduğu, değerlendirilmiştir.

Bu nedenle;
112 Acil Çağrı Merkezine yapılan asılsız ihbarlarla ilgili yapılacak iş ve işlemler devam edecek olup genelgemiz ile tanımı yapılan gereksiz çağrılar, 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu'nun 11. Maddesinin (c) fıkrasında yer alan, “İl sınırları içinde huzur ve güvenliğin, kişi dokunulmazlığının, tasarrufa müteallik emniyetin, kamu esenliğinin sağlanması ve önleyici kolluk yetkisi valinin ödev ve görevlerindendir. (Ek cümle: 25/7/20187145/1 md.) Bunları sağlamak için vali gereken karar ve tedbirleri alır. ……Bu fıkra kapsamında alınan ve ilan olunan karar ve tedbirlere uymayanlar hakkında 66 ncı madde hükmü uygulanır." hükmü uyarınca Valiliğimizce yasaklanmıştır.

Bu yasağa uymayanlara, söz konusu Kanunun 66. Maddesi “İl genel kurulu veya idare kurulları yahut en büyük mülkiye amirleri tarafından kanunların verdiği yetkiye istinaden ittihaz ve usulen tebliğ veya ilan olunan karar ve tedbirlerin tatbik ve icrasına muhalefet eden veya müşkülat gösterenler veya riayet etmeyenler, mahallî mülkî amir tarafından Kabahatler Kanununun 32 nci maddesi hükmü uyarınca cezalandırılır.” hükmü uyarınca bu kapsamda 112 Acil Çağrı Merkezini gereksiz çağrı ile meşgul eden ilgililerin tespiti halinde kabahati işleyen kişinin bulunduğu yerin mahalli mülki idare amiri (İlçe Kaymakamlığı) tarafından, il dışında ikamet edenlerin ise Vali adına Vali yardımcısı tarafından İdari Yaptırım Kararı düzenlenerek ilgililere tebliğ edilip işlemlerin yapılmasını, sonucunun Antalya Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne bildirilmesini ve konuyla ilgili uygulamada herhangi bir aksaklığa mahal verilmemesini önemle rica ederim.
 

Ersin YAZICI
Vali       
 
 
Tüm genelgeler için tıklayınız...
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Sıfır Atık
  • Kamu Denetçiliği Kurumu
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
  • KAAN Uygulaması
  • Antalya Üretiyor
Muratpaşa / ANTALYA
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız